Ogłoszenie o kontroli
Miasto Puławy, tak jak wszystkie gminy w Polsce, ma obowiązek sprawdzania, czy właściciele nieruchomości nieobjętych zorganizowanym przez Miasto systemem posiadają umowy na odbiór odpadów komunalnych.
W ramach tych działań Miasto przeprowadza kontrole właścicieli nieruchomości w zakresie posiadania umów i potwierdzeń opłat za ww. usługi. W przypadku wykrycia nieprawidłowości, właściciel zostaje zobowiązany do ich usunięcia w określonym terminie. Jeśli tego nie zrobi, Miasto przejmuje odbiór odpadów — wydając decyzję obowiązującą przez rok i naliczając opłaty za tę usługę.
Najważniejsze informacje:
Przedmiotem kontroli są nieruchomości niezamieszkałe, na których powstają odpady komunalne, nieobjęte zorganizowanym przez Miasto Puławy systemem odbioru odpadów komunalnych (np. biura, hotele, sklepy i inne obiekty usługowe, obiekty produkcyjne).
Kontrole prowadzone są przez pracowników Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Puławy oraz Straży Miejskiej w Puławach.
Obowiązek zawarcia umowy na odbiór odpadów komunalnych spoczywa na właścicielu nieruchomości niezamieszkałej.
Umowy na odbiór odpadów powinny być podpisane z przedsiębiorcami wpisanymi do Rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (https://umpulawy.bip.lubelskie.pl/upload/pliki/rejestr_20250102.pdf)
Umowy muszą uwzględniać odbiór co najmniej 5 frakcji odpadów komunalnych: bio, metali i tworzyw sztucznych, papieru, szkła i zmieszanych.
W przypadku nieokazania umowy lub stwierdzenia w niej uchybień, w stosunku do właściciela nieruchomości wydawana będzie decyzja, obowiązująca przez 1 rok. Na jej podstawie świadczona będzie usługa odbioru odpadów komunalnych przez firmę wskazaną przez Miasto. W takim przypadku dotychczas podpisane umowy przestają obowiązywać.